Ακολουθώντας μια υγιεινή διατροφή μπορείτε να αποτρέψετε την τριχόπτωση

Ότι τρώμε και πίνουμε σε καθημερινή βάση επηρεάζει, όχι μόνο το βάρος μας και την συνολική υγεία μας, αλλά και την κατάσταση των μαλλιών μας. Αν θέλετε να αποτρέψετε ή να επιβραδύνετε την τριχόπτωση, ρίξτε μια ματιά στις παρακάτω συμβουλές για πιο υγιή μαλλιά.

Βιταμίνη Α

Βεβαιωθείτε ότι παίρνετε αρκετή βιταμίνη Α από την διατροφή σας, καθώς είναι το κλειδί για την υγιή ανάπτυξη των μαλλιών σας. Η βιταμίνη Α προέρχεται από φυτικές και ζωικές πηγές. Βάλτε στην διατροφή σας πολλά κόκκινα, κίτρινα και πορτοκαλί φρούτα και λαχανικά, όπως καρότα και φυλλώδη πράσινα λαχανικά. Καλές ζωικές πηγές βιταμίνης Α αποτελούν το λάδι του ψαριού, τα αυγά και το συκώτι.

Βιταμίνες Β

Οι βιταμίνες Β6, Β12 και το φολικό οξύ συμβάλλουν σημαντικά στον φυσιολογικό σχηματισμό της αιμοσφαιρίνης, η οποία μεταφέρει το οξυγόνο από τους πνεύμονες στους ιστούς σε όλο το σώμα και στα μαλλιά. Από την στιγμή που τα μαλλιά βασίζονται στην συνεχή ροή του αίματος και του οξυγόνου, οι βιταμίνες Β πρέπει να γίνουν βασικό κομμάτι της διατροφής σας.

Η έλλειψη των βιταμινών Β μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη τριχόπτωση, κατεστραμμένα μαλλιά και φτωχή αναγέννηση. Βεβαιωθείτε ότι τρώτε τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνη, όπως κρέας, κοτόπουλο, ψάρι, αυγά, χοιρινό και σόγια, για να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας σε βιταμίνες Β. Σπουδαίες πηγές φολικού οξέος είναι το μπρόκολο, το αβοκάντο και τα φυλλώδη λαχανικά.

Βιταμίνη C

Οι ιστοί των μαλλιών, όπως και του δέρματος, οφείλουν την συνοχή τους στο κολλαγόνο. Για να παραχθεί το κολλαγόνο, ο οργανισμός χρειάζεται τακτική πρόσληψη βιταμίνης C. Τα πορτοκάλια, τα μούρα, τα πεπόνια, τα φυλλώδη λαχανικά και οι ντομάτες περιέχουν βιταμίνη Cκαι γι’ αυτό πρέπει να τα συμπεριλάβετε σε μια υγιεινή διατροφή. Μια συμβουλή: μην φορτώνετε τον οργανισμό σας με βιταμίνηC για να αναπληρώσετε τον χαμένο χρόνο, ο οργανισμός σας δεν μπορεί να την αποθηκεύσει.

Ψευδάργυρος

Αν έχετε έλλειψη ψευδάργυρου, είναι πολύ πιθανόν να εμφανιστεί πιτυρίδα και τριχόπτωση. Ο ψευδάργυρος είναι ένα μέταλλο που βοηθά στην αναπαραγωγή των κυττάρων, στην ανάπτυξη και επανόρθωση των ιστών, έτσι αν δεν παίρνετε αρκετή ποσότητα, τα μαλλιά σας δεν πρόκειται να μεγαλώσουν σωστά. Βάλτε τον ψευδάργυρο στην διατροφή σας τρώγοντας θαλασσινά, πουλερικά, μύδια και στρείδια. Οι χορτοφάγοι μπορούν να πάρουν ψευδάργυρο τρώγοντας αυγά και γάλα αν και αυτά προσφέρουν μικρή ποσότητα.

Πρωτεΐνη

Ξέρατε ότι τα μαλλιά σας είναι φτιαγμένα κυρίως από πρωτεΐνη; Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να τρώτε αρκετή πρωτεΐνη για να διατηρήσετε την υγιή ανάπτυξη των μαλλιών σας. Αν δεν τρώτε τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη, το σώμα σας θα παλεύει να αντικαταστήσει τα μαλλιά που έχετε χάσει, και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε λέπτυνση, ή ακόμη και σε αλωπεκία.

Μην το θεωρήσετε όμως μια καλή δικαιολογία για να τρώτε μπριζόλα κάθε μέρα, δεν θα σας κάνει καλό. Αντί γι΄ αυτό χρειάζεστε πιο άπαχες επιλογές, όπως ψάρι, κοτόπουλο, προϊόντα σόγιας, φασόλια, αυγά και γιαούρτι στην διατροφή σας. Θα σας δώσουν την σωστή ποσότητα πρωτεΐνης για να διατηρήσετε τα μαλλιά σας υγιή και να συνεχίσουν να  αναπτύσσονται.

Νερό

Τελευταίο, αλλά σίγουρα όχι λιγότερο σημαντικό, είναι η σωστή ενυδάτωση του σώματος για να διατηρηθούν τα μαλλιά υγιή. Δεν εννοούμε βέβαια το λούσιμο, γιατί αυτό δεν δίνει την ενυδάτωση που χρειάζονται. Βεβαιωθείτε ότι πίνετε αρκετό νερό κάθε μέρα.

Συμπέρασμα

Αν ακολουθείτε μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή, θα βελτιώσετε γενικά την υγεία σας και την κατάσταση των μαλλιών σας. Μερικές μικρές αλλαγές στην διατροφή σας μπορούν να κάνουν την διαφορά και να παρέχουν στον οργανισμό σας τις βιταμίνες και τα μέταλλα που χρειάζεται  για να αναπτύξει και να διατηρήσει ένα υγιές τριχωτό.

 

Πηγή: www.wimpoleclinic.com

 

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με το Δερματολογικό Ιατρείο MySkin

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *