Άσκηση και τριχόπτωση

Μπορεί η έντονη άσκηση να προκαλέσει τριχόπτωση;

Είναι άδικο να θεωρούμε μια τόσο ευεργετική δραστηριότητα, αρνητική για τα μαλλιά μας. Υπάρχουν, όμως, περιπτώσεις που η άσκηση προκαλεί προβλήματα, ιδιαίτερα σε αδύναμα και κατεστραμμένα μαλλιά.

 

Ο σκοπός του άρθρου δεν είναι να σας κάνει να σταματήσετε την άσκηση, η οποία βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος, οπότε ωφελεί την ανάπτυξη των μαλλιών. (Και για τις γυναίκες με το σύνδρομο των πολυκυστικών ωοθηκών ένα σταθερό πρόγραμμα άσκησης αποτελεί την λύση του προβλήματος).

Αντίθετα, ο σκοπός του άρθρου είναι να εντοπίσει τις περιπτώσεις που η άσκηση προκαλεί τριχόπτωση και να την προλάβει.

Η άσκηση μπορεί να επηρεάσει τα μαλλιά με διάφορους τρόπους.

 

Ιδρώτας

 

Το πρόβλημα με τον ιδρώτα είναι ότι προκαλεί ξηρότητα στα μαλλιά και τα κάνει να φαίνονται θαμπά. Αν έχετε προδιάθεση για σπάσιμο της τρίχας θα διαπιστώσετε ότι συμβαίνει πιο συχνά όταν αφήνετε τον ιδρώτα να στεγνώνει στα μαλλιά σας.

Κάποιες πηγές θεωρούν το λακτικό οξύ του ιδρώτα ένοχο για την καταστροφή της πρωτεΐνης των μαλλιών, όμως δεν υπάρχει επιστημονική απόδειξη για αυτό.

 

Αναμφισβήτητα ο ιδρώτας στεγνώνει τα μαλλιά, αλλά δεν είναι μόνο αυτό το θέμα. Ένα ιδρωμένο τριχωτό μπορεί να προκαλέσει φαγούρα και να συμβάλλει στην ανάπτυξη μυκήτων και βακτηρίων. Το επίμονο ξύσιμο πυροδοτεί την τριχόπτωση, ενώ ένα μη υγιές τριχωτό μπορεί να εμποδίσει την ανάπτυξη των μαλλιών.

Οπότε η καλύτερη λύση είναι να ξεπλύνετε τον ιδρώτα από τα μαλλιά σας μετά την άσκηση.

Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να χρησιμοποιείτε σαμπουάν κάθε φορά μετά την άσκηση, ειδικά αν γυμνάζεστε αρκετές φορές μέσα στην εβδομάδα, γιατί έτσι καταστρέφετε τα φυσικά έλαια της τρίχας.

Προσπαθήστε να χρησιμοποιείτε το σαμπουάν κάθε 2 με 3 ημέρες.

Μερικοί τρόποι για να διατηρήσετε τα μαλλιά σας καθαρά ενδιάμεσα:

 

  • Ξεπλύνετε τα μαλλιά σας μόνο με νερό μετά την άσκηση
  • Αν οι άκρες είναι ξηρές απλώστε λίγο conditionerστις άκρες, χωρίς να φτάνει μέχρι τις ρίζες, και ξεπλύνετε ξανά.
  • Χρησιμοποιείστε στεγνό σαμπουάν.

 

Το στεγνό σαμπουάν μπορεί να σας λύσει τα χέρια αν γυμνάζεστε συχνά, αλλά πρέπει να το χρησιμοποιείτε σωστά.

 

  • Κουνήστε το για 30 δευτερόλεπτα πριν το χρησιμοποιήσετε για να αναμιχθούν τα συστατικά του.
  • Ψεκάστε με στεγνό σαμπουάν τις ρίζες πριν την άσκηση. Αυτό θα δώσει υγρασία στα μαλλιά κατά την διάρκεια της άσκησης.
  • Αν χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε το στεγνό σαμπουάν μετά την άσκησημην το κάνετε όταν τα μαλλιά είναι ακόμη υγρά. Στεγνώστε πρώτα τα μαλλιά με κρύο αέρα ή φυσικά.
  • Αν το στεγνό σαμπουάν αφήσει τα μαλλιά σας ξηρά χρησιμοποιήστε το στεγνό conditioner.

 

Πως να προστατέψετε τα μαλλιά σας από τον ιδρώτα κατά την διάρκεια της άσκησης

 

Προσπαθήστε να κρατήσετε τα μαλλιά σας μαζεμένα.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να το πετύχετε.

 

Μια μπαντάνα μπορεί να βοηθήσει, επειδή δεν τραβάει τα μαλλιά πολύ και το υλικό της είναι απορροφητικό. Βεβαιωθείτε ότι δεν είναι πολύ σφιχτή γιατί μπορεί να προκαλέσει αλωπεκία από έλξη. Αν είστε επιρρεπείς σε τέτοια μορφή αλωπεκίας, αφήστε τα μαλλιά σας ελεύθερα κατά την άσκηση και ξεπλύνετε μετά.

 

Κάποιες γυναίκες πιάνουν τα μαλλιά τους σε κοτσίδα. Επειδή, όμως, πρέπει να είναι σφιχτή, προκαλεί βλάβη στη ρίζα και ενοχλεί στις ασκήσεις εδάφους.

 

Μια άλλη λύση είναι να χωρίσετε τα μαλλιά σας σε δυο κοτσίδες στο πλάι ή να τα πλέξετε χαλαρά σε πλεξούδα, αν είναι αρκετά μακριά.

 

Να έχετε μαζί σας μια πετσέτα για να σκουπίζετε τον ιδρώτα και αν γυμνάζεστε σε εξωτερικό χώρο, μην ξεχνάτε να χρησιμοποιείτε UVπροστασία και για τα μαλλιά σας.

 

Stress

 

Αν και η άσκηση θεωρείται δραστηριότητα που αποφορτίζει το σώμα από το συναισθηματικό stress, ορισμένοι ειδικοί θεωρούν ότι η υπερβολική άσκηση για μεγάλο χρονικό διάστημα βάζει το σώμα σε κατάσταση stress (1 ώρα την ημέρα, 5 ημέρες την εβδομάδα δεν θεωρείται υπερβολική άσκηση).

 

Διατροφικές ελλείψεις

 

Η διατροφή παίζει σπουδαίο ρόλο στην ανάπτυξη των μαλλιών, γι’ αυτό πρέπει να φροντίζετε η πρόσληψη των θρεπτικών να καλύπτει τις ανάγκες σας, αν γυμνάζεστε καθημερινά. Το πρόβλημα είναι ότι οι περισσότεροι που γυμνάζονται θέλουν να χάσουν βάρος, οπότε ελαττώνουν τις θερμίδες. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ελλείψεις θρεπτικών.

 

Πρωτεΐνη

 

Αν και η έλλειψή της δεν είναι πολύ συνηθισμένη, είναι πιθανόν να εμφανιστεί αν η άσκηση συνδυαστεί με την μείωση των θερμίδων.

Το 97% των μαλλιών αποτελείται από πρωτεΐνη, οπότε είναι σημαντικό να προσέχετε την ποσότητα που παίρνετε για να διατηρήσετε την υγεία των μαλλιών σας και ταυτόχρονα να έχετε και το αίσθημα του κορεσμού.

 

Καλές πηγές πρωτεΐνης είναι το ελληνικό γιαούρτι, το άπαχο κρέας, τα πουλερικά,το ψάρι,οι φακές το tofu,και τα αβγά. (Οι ξηροί καρποί είναι, επίσης, καλή πηγή, αλλά έχουν και πολλές θερμίδες).

 

Σίδηρος

 

Η επαρκή ποσότητα σιδήρου στον οργανισμό αποτελεί βασικό παράγοντα για την υγιή ανάπτυξη των μαλλιών.

Έχει αποδειχθεί με έρευνα ότι η υπερβολική άσκηση προκαλεί έλλειψη σιδήρου η οποία με την σειρά της προκαλεί τριχόπτωση.

Σε άρθρο που δημοσιεύθηκε στο Αμερικάνικο περιοδικό Κλινικής Διατροφής αναφέρεται ότι η έλλειψη σιδήρου είναι πιο υψηλή σε άτομα που αθλούνται. Αυτό βέβαια μπορεί να οφείλεται στις διατροφικές επιλογές : οι γυναίκες που αθλούνται έχουν την τάση να μειώνουν την πρόσληψη τροφών, οπότε ελαττώνεται και η ποσότητα των τροφών που περιέχουν σίδηρο.

Το άρθρο αναφέρει, επίσης, ότι όταν γυμναζόμαστε τακτικά το σώμα χρησιμοποιεί πιο γρήγορα τις αποθήκες σιδήρου.

Οι γυναίκες που ακολουθούν χορτοφαγική διατροφή, αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο πρόβλημα στην διατήρηση του σιδήρου σε κανονικά επίπεδα, από την στιγμή που ο σίδηρος που προέρχεται από το κρέας απορροφάται καλύτερα από τον φυτικής προέλευσης σίδηρο.

Η έρευνα επισημαίνει, ακόμη, ότι η περιεκτικότητα των πολυβιταμινούχων σκευασμάτων σε σίδηρο, δεν είναι επαρκής.

 

Πως να εξασφαλίσετε επαρκή ποσότητα σιδήρου

  • Αν προσέχετε τις θερμίδες, βεβαιωθείτε ότι οι τροφές που καταναλώνετε είναι πηγές σιδήρου. Αν γυμνάζεστε ήπια, ένα γεύμα που να περιέχει κρέας είναι αρκετό για να διατηρήσει τα επίπεδα της φερριτίνης.
  • Να ελέγχετε το επίπεδο του σιδήρου με μια απλή εξέταση αίματος. Μόνο ο γιατρός μπορεί να κρίνει αν χρειάζεστε συμπλήρωμα σιδήρου, επειδή η υπερβολική ποσότητα είναι επικίνδυνη.
  • Μην θεωρείτε ότι το πολυβιταμινούχο σκεύασμα που παίρνετε καλύπτει τις ανάγκες σας σε σίδηρο, επειδή δεν απορροφάται σωστά, ειδικά αν παίρνετε το σκεύασμα κατά την διάρκεια του γεύματος.

 

Ψευδάργυρος

 

Ο ψευδάργυρος αποτελεί βασικό στοιχείο για κάθε κύτταρο του σώματος.

Το σώμα μας δεν αποθηκεύει τον ψευδάργυρο, γι’ αυτό πρέπει να παίρνουμε σταθερή ποσότητα με τα γεύματά μας. Οπότε αν ελαττώσουμε κάποιες τροφές στην διατροφή μας, θα ελαττώσουμε και την ποσότητα του ψευδάργυρου που παίρνουμε.

 

 

 

 

πηγή:www.hairsentinel.com

 

 

 

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με το Δερματολογικό Ιατρείο MySkin

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *