Καλοκαιρινή τριχόπτωση: αλήθεια ή ψέματα

Πολλοί από εμάς παρατηρούν ότι κατά την διάρκεια του καλοκαιριού, τα μαλλιά μας πέφτουν περισσότερο από ότι συνήθως. Η καλοκαιρινή τριχόπτωση ή “εποχιακή τριχόπτωση”, είναι γνωστή σε άνδρες και γυναίκες και μπορεί να οφείλεται σε έναν συνδυασμό εσωτερικών και εξωτερικών παραγόντων.

Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι με την αυξημένη ζέστη, η καλοκαιρινή τριχόπτωση συμβαίνει, επειδή το σώμα μας προσπαθεί να βρει τρόπο να δροσιστεί. Αυτό επιβεβαιώνεται από επιστημονικές έρευνες που έγιναν στην Σκανδιναβία.

Σύμφωνα με Ελβετούς ερευνητές, οι οποίοι παρατήρησαν την τριχόπτωση σε 800 γυναίκες για 6 χρόνια, υπάρχει μεγαλύτερο ποσοστό θυλάκων σε στάση κατά την διάρκεια του καλοκαιριού. Οι θύλακες που βρίσκονται σε στάση, ρίχνουν τις τρίχες και προετοιμάζονται για την αναγέννηση. Αυτό σημαίνει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό τριχόπτωσης θα εμφανιστεί το φθινόπωρο.

Γιατί οι θύλακες μένουν σε στάση περισσότερο καιρό το καλοκαίρι;

Η πρώτη αιτία είναι η έκθεση στον ήλιο που οδηγεί το σώμα μας να παράγει μελανίνη, η οποία επηρεάζει τα επίπεδα των ορμονών στο τριχωτό. Οι θύλακες παίρνουν το ερέθισμα να πραγματοποιήσουν την φάση της πτώσης για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από ότι συνήθως. Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας,  είναι η επίδραση της τεστοστερόνης, τα επίπεδα της οποίας είναι συνήθως ψηλότερα την άνοιξη και το φθινόπωρο. Αν και η τεστοστερόνη θεωρείται ανδρική ορμόνη, υπάρχει και στους άνδρες και στις γυναίκες. Οπότε όλοι θα βιώσουμε ένα  αξιοσημείωτο ποσοστό τριχόπτωσης, η οποία θα φανεί πιο έντονα στην αρχή του φθινοπώρου, και μπορεί εύκολα να παρερμηνευθεί σαν Τελλογενής Ροή.

 Πέρα από την καλοκαιρινή τριχόπτωση: τι γίνεται αν η τριχόπτωση διαρκεί περισσότερο;

Η καλοκαιρινή τριχόπτωση ή η εποχιακή τριχόπτωση δεν πρέπει να σας απασχολεί, η ανάπτυξη και πτώση των μαλλιών διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο και από εποχή σε εποχή. Όμως αν  παρατηρείται ότι συνεχίζεται και γίνεται πιο έντονη η τριχόπτωση σε συγκεκριμένες περιοχές, όπως η κορυφή του κεφαλιού και οι φαβορίτες, τότε το θέμα είναι ευρύτερο. Η ανδρικού τύπου αλωπεκία αρχίζει με τριχόπτωση στην κορυφή του κεφαλιού και στις φαβορίτες και το άτομο διαπιστώνει ότι η αναγέννηση δεν γίνεται, παρ’ όλο που η τριχόπτωση μπορεί να είναι αργή. Στην γυναικείου τύπου αλωπεκία, η τριχόπτωση είναι αρχικά διάχυτη, με πιθανόν μεγαλύτερα αποψιλωμένα κενά στην κορυφή και τους κροτάφους. Αν αισθάνεστε ότι υπάρχει κάτι ανησυχητικό ζητήστε βοήθεια από έναν ειδικό και ενημερωθείτε για τις επιλογές που έχετε για την ανάπτυξη και αποκατάσταση των μαλλιών σας.

  Τρεις συμβουλές για την καλοκαιρινή τριχόπτωση

 Ευτυχώς υπάρχουν κάποιες θεραπείες που μπορείτε να δοκιμάσετε για να διεγείρετε τους θύλακες  και να αναπτύξουν καινούρια μαλλιά. Δεν χρειάζεται να κάνετε κάτι περίπλοκο για την φροντίδα των μαλλιών σας, ακόμη και κάτω από τις σκληρές συνθήκες του καλοκαιριού, με το αλμυρό νερό ή το χλώριο, το έντονο φως του ήλιου και την ξηρότητα που προκαλεί ο άνεμος και ο ήλιος.

 

Μάσκες μαλλιών ή μασάζ του τριχωτού με ζεστό λάδι

 

Αν εφαρμόσετε ειδικό λάδι στο τριχωτό του κεφαλιού και κάνετε μασάζ στις ρίζες των μαλλιών μια φορά την εβδομάδα, θα δώσετε στα μαλλιά σας την ώθηση που χρειάζονται για να αντιμετωπίσουν την καλοκαιρινή τριχόπτωση. Με την διέγερση των θυλάκων, η φυσική αναγέννηση θα ξεκινήσει  και, επίσης,  θα τραφούν τα υπάρχοντα μαλλιά μετά από μια περίοδο ζέστης, αλμυρού θαλασσινού νερού και styling. Συστήνουμε λάδι καρύδας, επειδή είναι εντελώς καθαρό, φυσικό και έχει ευχάριστη μυρωδιά. Για την τέλεια περιποίηση με λάδι, ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:

-Χτενίστε τα μαλλιά σας για να φύγουν οι κόμποι

-Ζεστάνετε το λάδι για να απλωθεί εύκολα. Μπορείτε να το κάνετε αυτό, είτε βάζοντας ένα μικρότερο μπολ μέσα σε ένα μεγαλύτερο με ζεστό νερό, είτε στον φούρνο μικροκυμάτων, ανακατεύοντας καλά. Χρειάζεται να είναι σε μια θερμοκρασία ευχάριστη που θα το επιτρέψει να διεισδύσει στους θύλακες.

-Απλώστε το λάδι στα μαλλιά σας. Κάντε απαλό μασάζ στο τριχωτό και κατά μήκος του στελέχους της τρίχας. Να είναι απαλό το μασάζ για να μην πληγωθεί η επιδερμίδα του κρανίου.

-Τυλίξτε τα μαλλιά σας με μια ζεστή, υγρή πετσέτα για να επιτρέψετε στο λάδι να διεισδύσει στο τριχωτό. Αφήστε το για περίπου μια ώρα, έπειτα λούστε απαλά τα μαλλιά σας με χλιαρό νερό, για να κλείσουν οι πόροι ξανά.

Προσπαθήστε να μην χρησιμοποιήσετε θερμότητα αμέσως μετά την θεραπεία, όπως πιστολάκι, και να μην κάνετε σφιχτά χτενίσματα.

 

Προστατέψετε τα μαλλιά σας ενάντια στην καλοκαιρινή τριχόπτωση

 

Ο πιο παραδοσιακός τρόπος για να προστατεύσετε τα μαλλιά σας είναι να φοράτε καπέλο ή μαντήλα, αλλά αυτό δεν αρέσει σε όλους. Υπάρχει, τώρα, μια τεράστια γκάμα προϊόντων για να αντιμετωπίσετε την ξηρότητα, το σπάσιμο και την ζημιά που έχει προκληθεί από τον ήλιο και την θάλασσα. Οι γυναίκες στην Βραζιλία, που ζουν καθημερινά στην παραλία, προτιμούν να χρησιμοποιούν προστατευτικό λάδι για τα μαλλιά τους κι έτσι είναι σίγουρες ότι τα μαλλιά τους τρέφονται, μένουν λεία και αποφεύγουν την καλοκαιρινή τριχόπτωση.

Όταν χτενίζετε τα μαλλιά σας, μην τα τραβάτε σε σφιχτό κότσο. Πιέζοντας τους θύλακες, τους κάνετε να απελευθερώσουν περισσότερες τρίχες. Το καλοκαίρι είναι η εποχή για να αφήνετε τα μαλλιά σας ελεύθερα ή να τα πιάνετε σε χαλαρούς κότσους ή χαμηλές αλογοουρές.

 

Δίαιτα και ενυδάτωση

 

Τα μαλλιά χρειάζονται τροφή για να μεγαλώσουν και οι οποιεσδήποτε ελλείψεις θρεπτικών αντιμετωπίζει το σώμα σας, θα φανούν πρώτα στα μαλλιά, πριν το υπόλοιπο σώμα εμφανίσει κάποιο σύμπτωμα. Η   καλοκαιρινή τριχόπτωση μπορεί να οφείλεται και στην έλλειψη ενυδάτωσης, κάτι που είναι δύσκολο κατά την διάρκεια του καλοκαιριού, και στην παραμέληση της διατροφής μας, που πρέπει να είναι ισορροπημένη και πλούσια σε θρεπτικά. Πολλοί άνθρωποι αισθάνονται ότι λόγω της ζέστης, είναι προτιμότερο να “τσιμπολογάνε” παρά να τρώνε ένα πλήρες γεύμα. Αυτό, όμως, μπορεί να έχει αρνητικά αποτελέσματα για τα μαλλιά, ειδικά αν είναι ήδη ξηρά από την ζέστη. Αν προτιμάτε να τρώτε μικρότερα γεύματα, προσέχετε, ώστε να παίρνετε τα απαραίτητα θρεπτικά, να είναι η διατροφή σας ισορροπημένη, να ενυδατώνεστε με πολύ νερό και να περιορίσετε το αλκοόλ, τα κοκτέιλ, την καφεΐνη, τα snacks και τα BBQs.

 

 

Πηγή: www.wimpoleclinic.com

 

 

 

 

 

 

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με το Δερματολογικό Ιατρείο MySkin

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *